دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 2191

دولت آمریکا به منظور اعمال فشار به ترکیه برای قرار گرفتن در جبهه ضدایرانی یک هیئت دیپلماتیک ویژه به آنکارا فرستاد.
در حالی که در روزهای اخیر آمریکا برای فرافکنی مسائل و مشکلات داخلی خود و به خصوص انحراف افکارعمومی از تظاهرات ضد سرمایه داری در این کشور اقدام به اجرای سناریوی جدیدی علیه ایران نموده، منابع خبری ترکیه از سفر یک هیات دیپلماتیک ویژه از واشنگتن به آنکارا به منظور اعمال فشار به دولت ترکیه برای قرار گرفتن در جبهه ضد ایرانی خبر دادند.
یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با روزنامه وطن ترکیه اظهار داشت که هیئتی که از آمریکا به سوی ترکیه عازم شده از دیپلمات‌های بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا هستند.
وی افزود که این هیئت علاوه بر آنکارا به مسکو و برخی پایتخت‌های اروپایی نیز سفر خواهد کرد که ایده اعزام هیات دیپلماتیک مذکور از سوی کاخ سفید مطرح شده است.
روزنامه وطن نوشت که یک کارشناس مسائل خاورمیانه در واشنگتن نیز گفته است که رقابت ایران و ترکیه در عراق بعد از عقب نشینی نیروهای آمریکایی آشکارتر خواهد شد، کما اینکه استقرار سپرموشکی ناتو و وقایع سوریه، روابط ترکیه و ایران را متشنج تر ساخته و همه این عوامل باعث می‌شود تا ترکیه موضع ضدایرانی‌تری در قبال تهران اتخاذ کند و در این روند، حضور هیئت دیپلماتیک آمریکایی مذکور و مدارکی که به دولت آنکارا ارائه خواهند نمود، تاثیرگذار بوده و نشان خواهد داد که آیا دوران جدیدی در روابط ایران و ترکیه شروع می‌شود یا نه.

https://ccsi.ir//vdce.o8wbjh8zz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه