شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 18827
روسیه پس از پنج سال برای اهداف دفاعی و صنایع تسلیحاتی کمتر از سه درصد حجم تولید ناخالص داخلی کشور هزینه خواهد کرد که این امر قابل مقایسه با هزینه‌های ایالات متحده نیست.
به گزارش جماران؛ سخنگوی کرملین اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد بودجه دفاعی را کاهش دهد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه با روسیا الیوم گفت: روسیه پس از پنج سال برای اهداف دفاعی و صنایع تسلیحاتی کمتر از سه درصد حجم تولید ناخالص داخلی کشور هزینه خواهد کرد که این امر قابل مقایسه با هزینه‌های ایالات متحده نیست.
وی درخصوص سلاح‌های هسته‌ای نیز گفت: این نوع از تسلیحات برای اهداف دفاعی و نه به منظور استفاده ساخته می‌شوند. هدف اصلی از وجود سلاح‌های هسته‌ای این است که به هیج وجه مورد استفاده قرار نگیرند، به همین دلیل این سلاح‌ها برای حمایت و تضمین ثبات است.
پسکوف تصریح کرد: ایالات متحده و روسیه تنها دو کشوری نیستند که توانایی‌های هسته‌ای دارند. کشورهای دیگری نیز هستند که برای آنکه قدرت‌های هسته‌ای شوند، تلاش می‌کنند و چه بسا این کشورها عملا تبدیل به قدرت‌های هسته‌ای شده باشند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دسامبر گذشته اعلام کرد بودجه دفاعی روسیه در سال ۲۰۱۸ به حدود ۴۶ میلیارد دلار می‌رسد که حدود ۲.۸% حجم تولید ناخالص داخلی روسیه در این سال است. در مقابل ایالات متحده ۷۰۰ میلیارد دلار و انگلیس ۶۰ میلیارد دلار برای بودجه‌های دفاعی خود اختصاص داده‌اند. https://ccsi.ir//vdcfecdy.w6dc0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه