يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 11948
آژانس دولتی آمار تاجیکستان وابسته به نهاد ریاست جمهوری این کشور، از افزایش ۶۷ درصدی معاملات تجاری این کشور با ازبکستان در سال جاری خبر داد.
به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از سایت کانیوز، طی ۹ ماه گذشته میزان معاملات تجاری تاجیکستان و ازبکستان به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، افزایش ۶۷ درصدی را نشان می دهد.
از این میزان، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار سهم تاجیکستان و ۴ میلیون دلار سهم ازبکستان بوده است.
این درحالی است که در سال ۲۰۱۴ معاملات تجاری تاجیکستان و ازبکستان به دلیل اختلافات سیاسی این دو کشور به پایین ترین حجم در تاریخ روابط دوشنبه و تاشکند رسیده بود.
براساس این گزارش، میزان معاملات تجاری تاجیکستان طی ماه های ژانویه تا سپتامبر سال جاری، با کشورهای عضو جامعه همسود بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است که مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را تشکیل می دهد.
دراین میان، میزان معاملات تجاری تاجیکستان طی ۹ ماه گذشته سال جاری، با ارمنستان و مولداوی به میزان بیش از ۶۷ درصد کاهش یافته است. همچنین طی این مدت، میزان معاملات تجاری تاجیکستان با جمهوری آذربایجان بیش از۴۹ دصد، اوکراین بیش از۳۴ درصد، قرقیزستان و قزاقستان بیش از ۱۳ درصد، بلاروس ۱۰ در صد و روسیه بیش از ۷ درصد کاهش یافته است.
به گزارش آژانس دولتی آمار تاجیکستان، میزان معاملات تجارت خارجی این کشور طی ۹ ماه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل نزدیک به ۱۸ در صد کاهش یافته است. https://ccsi.ir//vdcc4oqs.2bqs08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه