دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 May 2024
تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 1105
پیام مدودف درمورد قره باغ به سرکیسیان

'سرگئي لاوروف' وزير امور خارجه روسيه پيام 'دميتري مدوديف' رييس جمهوري روسيه در باره مناقشه ارمنستان و جمهوري آذربايجان پيرامون قره باغ را به رييس جمهوري ارمنستان تحويل داد.
به گزارش ايرنا از مسكو به نقل از گزارش وزارت خارجه روسيه، لاوروف امروز جمعه در ديدار كوتاهي از ايروان پايتخت ارمنستان و در جريان ملاقات با 'سرژ سركيسيان' ، پيام مدوديف در باره مساله قره باغ را به وي تحويل داد. در اين ديدار كه با حضور وزير خارجه ارمنستان برگزار شد، خاطرنشان گرديد كه ديدار سه جانبه سران روسيه، ارمنستان و آذربايجان در غازان (مركز جمهوري خودمختار تاتارستان روسيه) در روز ۲۴ ماه ژوئن امكان حصول توافق را فراهم كرد.
طرف روس در اين ديدار همچنين اعلام كرد كه سران روسيه، آمريكا و فرانسه به عنوان سران گروه مينسك سازمان امنيت و همكاري اروپا براي حل مساله قره باغ بر لزوم اتخاذ فوري تصميم از سوي دو طرف مناقشه تاكيد دارند.
رييس جمهوري ارمنستان نيز در اين ديدار گفت كه در آينده نزديك به پيام مدوديف پاسخ مي دهد.
در همين حال ، به گزارش دفتر مطبوعاتي رييس جمهوري ارمنستان، امروز 'سرژ سركيسيان' در گفت و گوي تلفني با 'هيلاري كلينتون' وزير خارجه آمريكا، موضوع قره باغ و روند مذاكرات آن را مورد بحث قرار داد.
دو طرف همچنين موضوعات مربوط به همكاري هاي دو جانبه ارمنستان و آمريكا را مورد بحث قرار دادند.
در نشست سه جانبه غازان كه پنجمين نشست سه جانبه سران روسيه، آذربايجان و ارمنستان بود ، سند اصول حل و فصل مساله قره باغ مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش منابع خبري روسيه، اين ديدار بدون توافق و نتيجه اي به پايان رسيد و رييس جمهوري روسيه از اين مساله دلسرد شد.

https://ccsi.ir//vdci.uazct1azwbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه