شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 10708

درخواست اخراج نماینده دیده بان حقوق بشر از قرقیزستان

حرکت جوانان میهن پرست قرقیزستان اخراج نماینده سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر را از این کشور خواستار شده است.
به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از سایت اکی پرس ، ایمیل توردیبیک اف مسوول این گروه سیاسی علت طرح این درخواست را جاسوسی برخی از سازمانهای خارجی در قرقیزستان عنوان کرده است که به گفته وی امنیت ملی این جمهوری را تهدید می کنند.
وی افزود: میرا ریتمان نماینده سازمان دیده بان حقوق بشر به حمایت از "عمر فاروق " شهروند آمریکایی برخاسته است که به اتهام اقدامات غیرقانونی تحت پوشش خبرنگار بازداشت شده است .
به گفته توردیبیک اف ، عمر فاروق تحت پوشش فعالیت خبری با جمع آوری اطلاعات از اوضاع مذهبی قرقیزستان و نیز اسناد مربوط به پرونده جنایی یکی از سرگردگان و اعضای گروه ممنوعه حزب التحریر از سوی کارمندان کمیته دولتی این کشور در شهر اوش بازداشت و بر اساس حکم دادگاه از قرقیزستان اخراج شده است.
وی افزود: نماینده سازمان دیده بان حقوق بشر با رد اتهامات وارده به این شهروند آمریکایی از دولت قرقیزستان خواسته است که بازرسان این پرونده مجازات شوند و اسناد و مدارک مصادره شده از "عمر فاروق" به وی بازگردانده شود.
مسول حرکت جوانان میهن پرست قرقیزستان مدعی است که نماینده سازمان دیده بان حقوق بشر در این کشور درحوادث چند سال قبل در شهر ژانا اوزان قزاقستان که به درگیری میان کارگران صنایع نفت و نیروهای امنیتی آن کشور منجر شده بود دست داشته است.
ایمیل توردیبیک اف گفته است که پس از سال ۲۰۱۰ که مردم قرقیزستان با براندازی رژیم مستبد قبلی در مسیر دموکراسی گام برداشته اند ، سازمانهای مدافع حقوق بشر خارجی نیز فعالیت خود را افزایش داده و امنیت و ثبات این کشور را تهدید می کنند. https://ccsi.ir//vdcfcedy.w6dxxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه