چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 15 May 2024
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 7603
مراسم سوگند امامعلی رحمان به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان در کاخ ملت آغاز گردید و در کاخ سامان ادامه‌ یافت و در میدان دوستی پایتخت با بیعت قوای مسلح تاجیکستان با رئیس جمهور جدید که فرمانده کل قوا نیز محسوب می شود، پایان یافت.
نشان رئیس جمهور تاجیکستان که به امامعلی رحمان واگذار شد شامل سه قسمت، ستارة هفت گوشه، شیر بالدار و خوشه زرین می باشد. در محور این نشان، ستارة هفت گوشة سرخ قرار دارد که از یاقوت سرخ ساخته شده و بیانگر مبارزه برای آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت است. در داخل دایرة ستارة هفت گوشه نشان جمهوری تاجیکستان با طلا قرار داده شده است. شیر بالدار از دوران قدیم نشان قدرت، شکوه و عظمت حکومت بوده است.
امامعلی رحمان در نخستین سخنرانی خود ضمن تشکر از مردم تاجیکستان و ارائه آمارهای اقتصادی فعالیت هفت سال گذشته دولت تاجیکستان عنوان داشت که سیاست خارجی دولت تاجیکستان، همان سیاست معروف «دربهای باز» بر اهداف استراتژیک دولت است که به جایگاه مناسب کشور در عرصة بین المللی مساعدت می‌نماید.وی همچنین تأکید کرد که ما با تمام کشورهایی که خیرخواه ما هستند، روابط دوستانه و همکاری را ادامه‌ داده، در گام نخست مناسبات خود را با همسایگان نزدیک خود بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری تقویت می‌ نماییم.

شایان ذکر است که امامعلی رحمان در ۱۶ نوامبر ۱۹۹۲ (۲۵/۸/۱۳۷۱)که در نتیجه اجلاسیه شانزدهم شورای عالی تاجیکستان به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان معرفی گردید و ديروز، 25 آبانماه  (16 نوامبر 2013) برای هفت سال دیگر به عنوان رئیس جمهور تاجیکستان سوگند یاد کرد.


https://ccsi.ir//vdch.vnqt23n-xftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه