چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 15 May 2024
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : 7585

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی ظهر امروز (پنجشنبه) در محل مسجد امام رضا (ع) در عشق‏‌آباد پایتخت ترکمنستان با حضور سفیر کشورمان در عشق‏‏‌آباد و جمع کثیری از علاقمندان و شیفتگان به اهل بیت (ع) و اقشار مختلف ایرانیان مقیم عشق‌‏آباد برگزار شد.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد، در سخنانی ضمن تشریح فلسفه قیام عاشورا و آخرین لحظات زندگی آن حضرت و یاران با وفایش، ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام حسین (ع) و اصحاب آن بزرگوار و آخرین لحظات زندگی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را برای عزاداران حسینی تشریح کرد.

«رسول اسماعیل زاده» گفت: هر سال در آستانه عاشورا خون محبان اهل بیت(ع) و سایر شیفتگان حضرت امام حسین(ع) و آزادگان جهان بابت اتفاق و سالروز حوادث دلخراش کربلا فوران می‏‌شود و در این روز عزاداری کرده و ارادت و علاقه خود را نسبت به
آن امام بزرگوار نمایان می‏‌سازند.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق ‏آباد همچنین بابت فراهم آوری امکانات برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در ترکمنستان از دولت و شخص رئیس جمهور این کشور صمیمانه تشکر کرد.

مراسم روز عاشورا که در آن، سفیر ایران در عشق‏‌آباد نیز حضور داشت، سپس در هیئت مسجد امام رضا (ع) با حضور پر شور و شوق مردم، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ سالار شهیدان و یاران آن حضرت ادامه یافت.

در ادامه حضار حاضر، نماز ظهر عاشورا را به صورت جماعت به امامت رایزن فرهنگی ایران در عشق‌آباد اقامه کردند.

در پایان این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌‏آباد برپا شد، عاشقان امامت و ولایت سر سفره مسجد امام رضا (ع) جمع شدند و نهار تبرک روز عاشورای حسینی را صرف کردند.

همچنین در این روز، مراسم مشابه روز عاشورا نیز در مسجد «شیخ علو» در روستای «باقر» در حومه عشق‏‌آباد و نیز در مسجد «امام خمینی» (ره) در روستای «رفسنجانی» استان «مرو» در جنوب ترکمنستان نیز با حضور پرشور مردم محلی به ویژه فارس، ترکمن، کرد و بلوچ برگزار شد و عاشقان امامت و ولایت به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی پرداخته و در سوگ سالار شهیدان و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

قرار است امشب نیز مراسم شام غریبان در مسجد امام رضا(ع) عشق‌آباد برگزار شود.

https://ccsi.ir//vdcg.79urak9nnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه