شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : 15865
مرکز پژوهش های راهبردی وابسته به نهاد ریاست جمهوری تاجیکستان از پایین بودن کیفیت آموزش در این کشور انتقاد کرد.
به  گزارش  رادیو تاجیکی  صدای  خراسان  به  نقل  از سایت  تاپ  تی  جی، مسوولان  این  مرکز در نشست  خبری  اخیر خود در دوشنبه  تاکید  کرده اند  که  با   وجود  افزایش  تعداد  دانشگاه ها  در تاجیکستان،  کیفیت  آموزش  مطلوب  نبوده و آماده  سازی  متخصصان  پاسخگوی  مطالبات  جامعه  نیست.
عبد الرحمان  قربان اف،  کارمند  ارشد  مرکز  پژوهش های  راهبردی  تاجیکستان  معتقد  است  که ادعای  مقامات  وزارت  آموزش  و علوم  این  جمهوری  در مورد  افزایش  تعداد  دانشگاه ها  در دوران  پس  از  استقلال  این  کشور با  کیفیت  تدریس  همخوانی  ندارد. زیرا  طی  26  سال  استقلال  تاجیکستان،  تعداد  دانشگاه ها از 13  به  39    مرکز  رسیده  است. اما  تعداد  استادان  دارای  درجات علمی در مقایسه  با  32   سال  قبل 300  نفر کمتر شده  است.
قربان اف  نحوه  آموزش  علوم  تجربی  در مدارس دولتی  تاجیکستان  را غیر قابل  پذیرش  عنوان  کرد؛ چرا  که  حتی در تمام  مدارس دولتی  این جمهوری  یک  کلاس  مجهز  رشته های  فزیک،  شیمی و زیست شناسی  وجود  ندارد. از این  رو  وی  آینده   رشد علوم  در تاجیکستان  و تربیت  کادرهای  جوان  و متخصص  را  مبهم  و ناروشن  ارزیابی  می کند.
با  این حال  مقامات  وزارت  آموزش  و علوم  این  جمهوری  تاکید  می کنند که  برای  بهبود  کیفیت آموزش در مدارس  و دانشگاه های  تاجیکستان  برنامه  ریزی  کرده اند  و در آینده،  انتظار  دستاوردهای  زیادی  را  دراین  بخش دارند.
 
  https://ccsi.ir//vdcenv8z.jh8npi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عضويت در خبرنامه