کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاملا اسپراتلن گزینه جدید آمریکا برای ازبکستان

در تاریخ 5 مرداد سال93«پاملا اسپراتلن»، سفیر کنونی آمریکا در قرقیزستان به عنوان سفیر جدید آمریکا در ازبکستان به مجلس سنای آن کشور معرفی شد

13 مرداد 1393 ساعت 15:22


وی کارشناس ارشد دانشکده جنگ کالیفرنیا است و در دانشگاه کالیفرنیا استاد مسائل استراتژیک بوده است.
این دیپلمات ۶۰ ساله آمریکایی از سال ۱۹۹۲-۱۹۹۰ در سفارت آمریکا در گواتمالا کار کرده و در سال‌های ۱۹۹۳-۱۹۹۲ نماینده آمریکا در سازمان ملل بوده است.
وی در سال‌های (۱۹۹۸-۱۹۹۵) به عنوان نماینده آمریکا در سازمان همکاری‌های اقتصادی در پاریس مشغول فعالیت بوده و بین سال‌های (۲۰۰۰-۱۹۹۹) در دبیر خانه اجرایی وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده است.
این دیپلمات آمریکایی در سال‌های (۲۰۰۲-۲۰۰۰) هماهنگ کننده برنامه‌های فنی سفارت آمریکا در «مسکو» بوده و در سال‌های (۲۰۰۴-۲۰۰۲) سرکنسول سفارت آمریکا در «ولادی وستوک» بوده است.
اسپراتلن در سال‌های (۲۰۰۵-۲۰۰۴) نماینده آمریکا در مرکز شرق و غرب «هونولولو» بوده و در سال‌های (۲۰۰۷-۲۰۰۶) نماینده آمریکا در بخش آسیای مرکزی بوده است.
از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به نمایندگی آمریکا در غرب اروپا در سال‌های (۲۰۰۸-۲۰۰۷) و همچنین همکاری با سفارت آمریکا در آستانه قزاقستان در سال‌های (۲۰۱۰-۲۰۰۸) اشاره کرد.
اسپراتلن مأموریت‌های دیگری نیز داشته و چندین بار موفق به اخذ جایزه از وزارت خارجه آمریکا شده است.مشارالیها به زبان‌های روسی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است


کد مطلب: 9198

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/9198/پاملا-اسپراتلن-گزینه-جدید-آمریکا-ازبکستان

قفقاز
  https://www.ccsi.ir