کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرجستان پوتين را به نقض مرزهاي اين كشور متهم كرد

14 خرداد 1390 ساعت 12:57


به گزارش روزنامه «گازيه‌تا»، وزارت امور خارجه گرجستان "ولاديمير پوتين " نخست وزير روسيه را متهم كرد كه با سفر به منطقه اشغالي آبخازي، مرزهاي ملي اين كشور را نقض كرده است.
در بيانيه اي كه وزارت خارجه گرجستان روز جمعه منتشر كرد، آمده است: در تاريخ دوم ژوئن سال ۲۰۱۱ نخست وزير روسيه با حضور خويش در سوخومي كه منطقه‌اي اشغال شده توسط نظاميان روسي است، به منظور شركت مراسم به خاك‌سپاري "سرگئي باگاپش "، مرزهاي ملي كشور گرجستان را نقض كرده است.
در اين بيانيه آمده است: پوتين طي اين سفر در ملاقات با مقامات رژيم اشغالگر آبخازي دقيقا چنين عبارتي را بيان كرد: ما به توسعه تماس‌هاي بين المللي با دولت آبخازي، از جمله با همسايگان نزديك آن كمك خواهيم كرد.
مقامات وزارت خارجه گرجستان يادآور شدند كه با توجه به مسئله به اصطلاح «واقعيت جديد» كه البته تنها خود روسيه آن را قبول دارد، آبخازي تنها دو همسايه نزديك دارد، روسيه و گرجستان.
به عقيده مقامات گرجي، مقامات مسكو تلاش مي‌كنند تا خيال واهي «قانوني بودن» دولت‌هاي تشكيل شده در آبخازي و اوستياي جنوبي را در اذهان بوجود آورد و روابط بين المللي اين مناطق به اشغال نظامي درآمده خود را بعنوان جمهوري‌هاي استقلال يافته تقويت كرده و به زور قدرت مرزهاي ملي كشور گرجستان را تغيير دهد.
در اين بيانيه تاكيد شده كه البته اين تلاش‌هاي روسيه محكوم به شكست است و گرجستان با اين به اصطلاح «واقعيت جديد» كنار نخواهد آمد. لازم به ذكر است كه اين هفته جمهوري وانوآتو (كشوري كوچك و جزيره‌اي در منطقه اقيانوس آرام) استقلال آبخازي را به رسميت شناخت. پيش از اين ۴ كشور روسيه، ونزوئلا، نيكاراگوئه و جمهوري نائورو نيز استقلال جمهوري آبخازي را به رسميت شناخته‌اند. روسيه در تاريخ ۲۶ آگوست سال ۲۰۰۸ و بعد از حمله نظامي گرجستان به تسخين والي، استقلال دو جمهوري آبخازي و اوستياي جنوبي را به رسميت شناخت.


کد مطلب: 744

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/744/گرجستان-پوتين-نقض-مرزهاي-كشور-متهم-كرد

قفقاز
  https://www.ccsi.ir